רשימה ראשונה

מטרת הבלוג שלי

זוהי הרשימה הראשונה בבלוג החדש שלי ברשימות. החלטתי שאני רוצה ברשימה זו להציג את עצמי ולהגדיר לעצמי ולקוראים שיהיו לי (אני מקווה) למה הם יכולים לצפות.

מה בעצם אני רוצה לעשות בבלוג הזה ומי אני? אתחיל קודם כל בתיאור ששלחתי לאורי ברוכין כדי לשכנע אותו להכנס לרשימות הנה הוא לפניכם:

אני רוצה לכתוב על העיר, ערים בארץ ערים בעולם, רחובות ואיך הם מוסיפים או גורעים מחיינו , בתים ואיך הם משתנים ומה הם מבטאים עבורנו. כמו כן מגוון נושאים "גדולים" יותר כמו קיימות (sustainability) תרבות חומרית ואיך המעשים הקטנים והיומיומיים שלנו משפיעים על העולם שסביבנו.

אלה יהיו נקודות המוצא לדברים שאכתוב כאן – אני מניח שלא אגביל את עצמי רק להם. אבל מדוע לעשות זאת בבלוג?

יש מעט דיון בארץ בנושאים של אדריכלות ותכנון ערים. מעט דיון בהשפעה העצומה שישנה על חיינו להחלטות בנושא תחבורה, חניה, רחובות, מרחב ציבורי. רוב הדיונים בנושאים האלה נעשים בפורומים מקצועיים סגורים. בפורומים אלה, בדרך כלל מניחים כל מיני הנחות לגבי מה קהל היעד של התכנון – אתם הקוראים שורות אלה רוצה או מעוניין. את התוצאה של ההנחות האלה אתם רואים לנגד עיניכם – היא הסך הכל של מה שחושבים האנשים השונים העוסקים בתחום הזה לגבי מה שטוב עבורכם.

יש לי הרבה ביקורת על הכיוון שאליו הולכים הדברים, אך תמיד היא נתקלת בחברי למקצוע ה"יודעים" היטב מה רוצים האנשים. ברצוני להשמיע את הביקורת הזו באוזניכם ולשמוע מה דעתכם עליה – לטוב ולרע. אולי להביא קצת יותר למודעות דברים שלא שמתם אליהם לב ותהליכים שאינכם יודעים על קיומם ובעיקר אני מקווה לקורא את תגובותיכם.

יש לי מטרה נוספת בבלוג הזה – רוב הדברים שאני קורא בנושאים הללו הם באנגלית. הם גם מנוסחים בארצות עשירות קצת יותר, ורגועות הרבה יותר מישראל. אני מעוניין לכתוב על הנושאים הללו בעברית ולקהל ישראלי – הרגל לקצב אחר, בעל דרישות וחששות וחלומות קצת שונים – אני רוצה לראות האם הדברים עוברים גם בתרגום ואיך צריך לתרגם אותם.

והמטרה האחרונה היא לעצמי – אני נמצא במקומות, מרגיש אותם, מצלם פה ושם תמונות – חושב עליהם. אני רואה את הבלוג הזה כסדנא לעיבוד המחשבות שלי למילים ולתמונות בעלי ממשות רבה יותר מאשר המחשבות החולפות שלנו.

בשנה האחרונה אני נמצא בפאלרמו שבסיציליה על כן רבים מהמקומות הראשונים והמחשבות הראשונות שאעלה כאן יהיו קשורים לכאן – לאלה מכם שאינם מכירים את האי הקסום והמסובך הזה אני מקווה שתהיה זו הקדמה להיכרות מעמיקה יותר

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דורון אהלי  On 11 בנובמבר 2004 at 17:33

    שלום יודן! ראשית שא ברכת יישר כח על היוזמה הברוכה ועל המחוייבות המקצועית שייצרת, להגיב ולהתייחס באופן רציני ופתוח אצל הקהל המקצועי שלך. כמי שעוסק בתכנון עירוני, אני מניח שבתרגום המאמרים לא התככונת אך ורק לשפה ולפונטיקה, אלא גם למשמעות התרבותית וההתאמה למציאות הישראלית על גווניה. ל"חיקוי מתוך התבטלות" של כל אופנה עולמית ברת חלוף מחד,ולצורך ליצור סביבה עירונית הנובעת מהמאפיינים "שלנו" מאידך. שיהיה בהצלחה.
    דורון

  • אסתרליין  On 9 בנובמבר 2004 at 21:39

    אני מאלה שקשורים למקום אחד אי שם בישראל
    וכל פיסת מידע ממקום אחר או מאדם אחר
    מחברת אותי אל עצמי שוב ושוב

    בהצלחה שיהיה לך.

  • זיו  On 7 בנובמבר 2004 at 22:33

    שלום ליודן,
    מצאתי את הזמן וקראתי את המאמרים ואת הרשימה. כתמיד – החשיבה שלך מקורית והניסוח בהיר וקולח. אבל יותר מהכל שובה את הלב הצניעות. מתי לאחרונה פנה מישהו בעל שיעור קומה אל הציבור הרחב ושאל אותו לדעותיו וביקש את הערותיו ?
    תודה על כך. חזק ואמץ.
    זיו.

  • יגאל  On 6 בנובמבר 2004 at 20:04

    הגיע הזמן שמישהו כאן בארץ יתרגם תמונות למעשה,
    בהצלחה

  • נעמי כרמון  On 6 בנובמבר 2004 at 13:44

    כל הכבוד ליוזמתך, יודן. רצוי מאד להרחיב את השיח העירוני בארץ ולשתף בו אנשים רבים, לאו דווקא מתחומי המקצוע
    כדי להגיע גם למקצוענים, ספר על הבלוג החדש באתר של טובי אלפנדרי. כדי להגיע לקהל הרחב, רצוי להודיע ברשתות הגדולות
    לרשימת הקישורים אני מציעה להוסיף את האתר של המרכז לחקר העיר והאזור http://www.ccrs.technion.ac.il
    איחולי הצלחה
    נעמי

  • הלל שוקן  On 6 בנובמבר 2004 at 0:42

    ליודן,
    כל הכבוד על היוזמה. יש לנו הזדמנויות אחרות להחליף דעות בנושא ואני, ככל הנראה אינני קהל היעד הרצוי לך בהיותי "נגוע" במקצוע. בכל זאת, אשמח לעקוב אחר המתרחש ולהגיב בעת הצורך. ברכות חמות

    הלל

  • יוסי  On 5 בנובמבר 2004 at 19:04

    ראשית, ברוך הבא ובהצלחה.
    שנית, מקווה שתצליח לעורר את מה שרדום.

  • תראזימאכוס  On 5 בנובמבר 2004 at 18:47

    נשמע בהחלט נושא ותחום ידע מעניין, שיכול להפרות אותנו ואותך.
    אני מאחל לך בהצלחה עם הבלוג 🙂

  • אביבה  On 5 בנובמבר 2004 at 18:42

    ברוך הבא ובהצלחה.

כתיבת תגובה

