תשובה לחלק מן התגובות

ברשימה זו אני עונה לחלק מן השאלות שהועלו על ידי המגיבים לתמונות

השאלה החשובה ביותר שהועלתה על ידי המגיבים היא שאלת הבטיחות. הרכבת הרי כבדה ומהירה, ופגיעתה בהולך רגל ודאי תהיה קטלנית. איך אם כן ניתן לשלב בצורה כזו בין רכבת קלה להולכי רגל ללא הפרדה כלשהי.
העובדה היא שאפשר. רכבות קלות מודרניות יכולות לבלום במרחקים קצרים מאוד, וכאשר הן נוסעות ברחוב עירוני ללא הפרדה בינם ובין כלי רכב אחרים מהירותם אינה עולה על 25 קמ"ש. הבטיחות של רכבת קלה הרבה יותר טובה מאשר של מכוניות וגם מאשר רכבת רגילה כפי שניתן לראות בגרף הבא המראה את מספר המתים בתאונות יחסית ל 100 מיליון מייל נוסע:

 

גרף המשווה בין הבטיחות של סוגי תחבורה בארה"ב

מימין לשמאל: רכבת קלה, אוטובוס, רכבת פרברים, רכבת מהירה, כלי רכב פרטיים

הנתונים לקוחים מאתר של Light Rail Now

הנושא השני הוא רוחב הרחובות. האם באמת הרחובות שאתם רואים בתמונות רחבים יותר מהנהוג בארץ. לפעמים כן, אבל בדרך כלל לא. התמונות שצירפתי הם של קטעים שבהם הרכבת עוברת במרכז העיר, חלקים אלה הם בדרך כלל הצפופים יותר, והרחובות בהם לעיתים צרים יותר אפילו מהמקובל בארץ. וזה שאין מכוניות, זה לאחר שהוכנסה הרכבת, בדרך כלל לפני כן היו מכוניות. ברחובות רבים ישנם גם מכוניות וגם רכבת קלה – לרכבת הקלה יש קדימות ברמזורים וזה מה שמאפשר לה לנוע מהר יותר מהמכוניות.
הנושא השלישי הוא הנהג הישראלי, והולכי הרגל. חייתי במספר מקומות בעולם, אינני חושב שהנהג הישראלי גרוע יותר מזה הבלגי, התורכי או האיטלקי. עיקר הבעיה היא העצבנות שבאה כתוצאה מנסיעה איטית בפקקים – אך אם ישנה אלטרנטיבה…

Both comments and trackbacks are currently closed.
%d בלוגרים אהבו את זה: