סדנה בינלאומית לתכנון מערכת התחבורה עתירת הנוסעים של מטרופולין תל-אביב

המלצה על שני ערבים פתוחים לציבור בהשתתפות מומחים לתחבורה ותכנון עירוני מאירופה ומארה"ב בשבוע הבא.

ביום שלישי 18.1.05: תחבורה ציבורית וחיי העיר

ביום רביעי 19.1.05: תכנון ופיתוח מערכות תחבורה ציבורית מטרופוליניות משולבות

תחילת ההרצאות בשעה 19:30, הן תתקיימנה במלון דן פנורמה בתל-אביב

בחודשים האחרונים עסקתי עבור חברת נת"ע בארגון של סדנא בינלאומית לתכנית האב של מערכת התחבורה עתירת הנוסעים (מתע"ן) של מטרופולין תל-אביב. את התכנית מובילה חברת נת"ע, שהיא החברה שמתכננת, ואמורה לנהל את הבניה של מערכת הרכבת הקלה של תל-אביב. תכנית האב אמורה להדריך את פעילותה של נת"ע בהמשך פיתוח קווים חדשים שכבר נמצאים בתכנון מתקדם ולקראת ביצוע, ולהדריך את מערכות התכנון המחוזיות (מטרופולין תל-אביב משתרע על מחוז תל-אביב ומחוז המרכז), ואת הרשויות המקומיות בהתאמת מדיניות התכנון שלהם לפיתוח העתידי של המתע"ן.

מטרת הסדנא העיקרית היא לדון בתכנית האב המתפתחת, ולשמוע תגובות מאנשים מנוסים בעולם על העבודה שעושה צוות התכנון. אך המטרה היא גם ללמוד מהנסיון העולמי בפיתוח מתע"ן, ובמיוחד בקשר לשני נושאים. הנושא האחד הוא השימוש במתע"ן ככלי לשיקום איכות החיים בעיר – וזהו נושאו של הערב הראשון, והנושא השני הוא הבנייה של מערכות תחבורה אזוריות משולבות, כאשר כל המרכיבים של מערכת התחבורה מתפקדים מבחינת הנוסע כמערכת אחת, המתואמת מבחינת לוח הזמנים, ואשר אפשר לנסוע בה ממקום למקום בכרטיס אחד, למרות שהאמצעים השונים יכולים להיות מופעלים על ידי חברות שונות. – זהו נושאו של הערב הציבורי השני.

הנה המודעה

אני מצרף להלן את תכנית הערבים הציבוריים:

הסדנה הבינלאומית לתכנית האב למערכת התחבורה עתירת הנוסעים (מתע"ן)
של מטרופולין תל-אביב

ערב עיון בנושא:
תחבורה ציבורית וחיי העיר – מה צריכים להיות היעדים החברתיים והעירוניים של מערכות הסעה עתירות נוסעים

ערב העיון יערך ביום שלישי ה – 18.1.2005 בשעה 19:30 במלון דן פנורמה בתל-אביב 

על סדר היום:
מר אורי אבין, פרסונס-ברינקרהוף:
תחבורה ציבורית, המכונית ומרכז העיר – הסיפור של שרלוט, צפון קרוליינה

מר קרלוס קריסטובל פינטו, רשות התחבורה הציבורית – מדריד:
שילוב עירוני: התפקיד המהותי של רשות מטרופולינית לתחבורה ציבורית

פרופ' פיטר וויט, אוניברסיטת ווסטמינסטר, לונדון:
האם על תחבורה ציבורית להתמקד בשירות לקהל מוגדר או לקחת על עצמה תפקיד רחב יותר?

פרופ' יונתן לוין, אוניברסיטת מישיגן:
תחבורה ציבורית ככלי ליצירת נגישות מטרופולינית

משיב: ד"ר קרל מרטנס, תחבורה היום ומחר ואוניברסיטת תל-אביב
יו"ר: פרופ' ארזה צ'רצ'מן, הטכניון

 

ההרצאות יתקיימו באנגלית

הסדנה הבינלאומית לתכנית האב למערכת התחבורה עתירת הנוסעים (מתע"ן)
של מטרופולין תל-אביב

 
ערב עיון בנושא: תכנון ופיתוח מערכות תחבורה ציבורית מטרופוליניות משולבות
 

ערב העיון יערך ביום רביעי ה – 19.1.2005 בשעה 19:30במלון דן פנורמה בתל-אביב 
 

על סדר היום:

 
ד"ר מהנדס וולטר קוידל, סארברוקן, גרמניה:
רכבת ורכבת קלה בסארברוקן, גרמניה: דוגמא למערכת תחבורה ציבורית אזורית משולבת
 
מר דייויד הופר, דלקאן, קנדה:
עקרונות תכנון למערכות תחבורה ציבורית אזוריות משולבות בקנדה
 
פרופ' בטי דיקן, אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי:
שירותי הזנה באוטובוסים למערכת תחבורה ציבורית מסילתית
 
קרלוס קריסטובל פינטו, רשות התחבורה הציבורית של מדריד:
מדיניות המסופים לקווי אוטובוס מטרופוליניים במדריד
 
משיב: פרופ' יוסף פרישקר, הטכניון
 יו"ר: פרופ' דני שפר, הטכניון

 

ההרצאות יתקיימו באנגלית

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יודן רופא  On 15 בינואר 2005 at 12:30

    הרבה קווים מגיעים לכרמלית מרחק 5 דקות הליכה מהמלון. קו 25 וקו 10 עוצרים ממש מולו. לצערנו חניה לא חסרה באזור.

  • גיא  On 15 בינואר 2005 at 10:53

    הציבורית הנוכחית תצליח להוביל אותי לשם כראוי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: