סדנא בינלאומית לתכנון מערכת תחבורה עתירת נוסעים

מטרופולין תל-אביב הוא המרכז של מדינת ישראל, ומה שקורה בו משפיע על החיים בכל המדינה. איכות החיים העתידית במטרופולין תלויה במידה קריטית בפיתוח של מערכת תחבורה עתירת נוסעים, ובשילוב שלה עם כל מערכות התחבורה הציבורית האחרות כדי ליצור מערכת מטרופולינית משולבת שתאפשר להקטין את התלות במכונית הפרטית. על כן כל מי שחשובה לו איכות החיים בתל-אביב רבתי כדאי שיבוא לשמוע את המרצים שהם מטובי המומחים בעולם בנושא.

הערב הראשון ביום שלישי ה – 18.1 בערב מכוון לציבור רחב יותר, ויעסוק במערכות תחבורה עתירות נוסעים והחיים בעיר, כלומר בפוטנציאל של מערכות אלה לשפר את התפקוד העירוני ואת איכות החיים בעיר.

הערב השני, ביום רביעי ה – 19.1, מיועד לקהל שמתעניין יותר בנושאי תחבורה ויעסוק בחשיבות התכנון והניהול של מערכות תחבורה מטרופוליניות משולבות. מערכות שמבחינת הנוסע הם מערכת אחת, שבה מתואמים לוחות הזמנים במפגשים בין האמצעים, ושניתן לנסוע בכל המערכת באמצעות כרטיס אחד – זאת למרות שיכולים להיות בה מפעילים שונים.

(תכנית מפורטת כאן)

 

 

כחלק מהעבודה על תכנית האב שלה לפיתוח מערכת תחבורה עתירת נוסעים בתל-אביב הוחלט בנת"ע לכנס יחדיו מומחים בעלי ניסיון מכל העולם: אנשי תכנון, ניהול ומחקר של מערכות תחבורה ציבורית מאירופה, ארצות הברית וקנדה. עלי הוטל לעשות את הריכוז המקצועי של הסדנא.

לסדנא הוגדרו המטרות הבאות:
• הערכה של העבודה שנעשתה עד כה על ידי צוות התכנון בגיבוש תכנית האב
• לבחון באמצעותם בחינה ראשונית את החלופות המוצעות לתכנית האב
• ללמוד מהנסיון העולמי על המרכיבים החשובים להצלחה, והבעיות הצפויות בדרך למימוש הפוטנציאל של מערכות מתע"ן – והאופן שבו תכנית האב יכולה לעזור להצלחת המערכת.
• להעלות את המודעות בקרב מקבלי ההחלטות, הקהל הרחב, והקהילה המקצועית לחשיבות המתע"ן לצורך שיפור איכות החיים בעיר וקידום פיתוח בר-קיימא של המטרופולין


האורחים שהוזמנו ונענו לבקשתנו לבוא, הם מהשורה הראשונה של אנשי המקצוע בעולם בנושא אדריכלות ותכנון ערים, תכנון תחבורה בהתמחות במערכות תחבורה עתירות נוסעים, וניהול מערכות תחבורה ציבורית מטרופוליניות:
• אדריכל חוזה אסביליו, אדריכל העיר של ברצלונה והאחראי על פיתוח התשתיות במטרופולין
• מר ריימונד הו, יו"ר חברת התחבורה הציבורית של אזור רואן בצרפת, ונשיא ויו"ר של הוועדה לרכבת קלה של האיגוד הבינלאומי לתחבורה ציבורית
• ד"ר מהנדס וולטר קוידל, לשעבר מנהל המתע"ן של סארברוקן בגרמניה ויו"ר הועדה לרכבת קלה של הארגון הבינלאומי לתחבורה ציבורית
• מתכנן ערים גלן לסטר, שהוא סגן נשיא לתכנון ברשות המטרופולינית לתחבורה ציבורית של ונקובר, קנדה הנמצאת גם היא בתהליך של תכנון תכנית אב כוללת לתחבורה
• מהנדס חואו רבלו, מנהל המטרו של פורטו בפורטוגל, מערכת הרכבת הקלה הגדולה באירופה
• מתכנן ערים אורי אבין, מפרסונס בירקנהוף, ראש יחידת תכנון ועיצוב אורבני של חברת פרסונס ברינקרהוף, אחת מחברות התכנון וההנדסה הגדולות בעולם.
• מהנדס קרלוס קריסטובל-פינטו, בוגר הטכניון בתכנון תחבורה, והיום מנהל תכנון ברשות המטרופולינית לתחבורה של מדריד
• פרופסור מיכאל ווגנר, מחברת ספיקרמן ווגנר בדורטמונד, גרמניה, שסיים לאחרונה מחקר השוואתי גדול עבור הקהילה האירופית על מתע"נים באירופה והתנאים להצלחתם בעתיד
• פרופסור אליזבת דיקן, ראש המרכז לחקר תחבורה של אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי
• פרופסור ריד אווינג, ראש המרכז לצמיחה חכמה באוניברסיטת מרילנד
• מתכנן ערים אלסנדרו דל פיאנו מבולוניה, האחראי על תכנון תכנית האב לתשתיות ומרכזים מטרופוליניים של הפרובינציה של בולוניה באיטליה
• מהנדס דייויד הופר, מחברת דלקן בקנדה, בעל נסיון רב בתכנון מתע"ן בקנדה
• פרופסור יהונתן לוין, ראש המחלקה לתכנון ערים באוניברסיטת מישיגן
• פרופסור פיטר וויט, מאוניברסיטת ווסטמינסטר בלונדון, מומחה למדיניות תחבורה ויועץ לוועדות פרלמנטריות בלונדון.
• ד"ר וייננד וינמן מהאוניברסיטה הטכנולוגית של דלפט, שחקר את הפער בין כוונות ומציאות במערכות התחבורה הציבורית באירופה.

המנחה של הסדנא יהיה אדריכל ג'ים ברי שהיה מנהל הקו האדום בין 1999 ל – 2001, ומשמש יועץ לנושאי נגישות מסילתית לחברת מזח קנרי בלונדון בשלושת השנים האחרונות.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: