אירוע רודף אירוע: מושב משולב של "מרחב" ותחבורה – היום ומחר בכנס איגוד המתכננים

מחר ה – 27.1.05 כנס איגוד המתכננים בישראל. את תכנית הכנס ניתן למצוא באתר איגוד המתכננים. במסגרת הכנס תהיה חשיפה ראשונה לציבור של עמותת מרחב שעליה סיפרתי בעבר. והנה הפרומו:

דרור גרשון ידבר על התנועה העולמית לחידוש העירוניות: האורבניזם החדש בארה"ב, המועצה לעירוניות אירופאית באירופה, ובמה אנו דומים ושונים מהם.

הלל שוקן (ראש בית הספר לארכיטקטורה של אוניברסיטת תל-אביב), ידבר על מושג השכונה, ויראה מדוע השכונה איננה צריכה להיות מתוכננת, אלא היא נוצרת מתוך המבנה העירוני, ומתוך החיים היום-יומיים של התושבים.

ערן רזין ידבר על פרבור תעסוקה במטרופולין תל-אביב ובאר-שבע, השפעתו על מרכזי הערים, ומה ניתן לעשות בעניין.

תמיר בן שחר יטען שניתן גם לשקם מרכזי ערים וגם לבנות מרכזי מסחר ותעסוקה בפרברים – צפוי דיון חם.

אל תחמיצו!!!

 

המרחב הציבורי בעיר – עירוניות, תחבורה, ורחובות עירוניים

מושב משולב של תחבורה היום ומחר ו "מרחב" – התנועה לעירונית מתחדשת בישראל בכנס איגוד המתכננים

27 לינואר 2005
גני התערוכה, מרכז הקונגרסים, תל-אביב
אולם C2, 14:15 – 17:15

במסגרת כנס איגוד המתכננים יקיימו "מרחב" התנועה לעירוניות מתחדשת בישראל ותחבורה היום ומחר מושב משולב שמטרתו לדון בקשר ההדוק שבין תחבורה ופיתוח עירוני, ולהציג רעיונות ודרכים לשיקום של הערים הקיימות בישראל ולפיתוח עירוני בר-קיימא.

מושב ראשון בארגון "מרחב" – התנועה לעירוניות מתחדשת בישראל
יו"ר המושב: אדר' עירית סולסי – יו"ר עמותת "מרחב"
אדר' דרור גרשון: עמותת "מרחב" וחזונה כחלק מתנועה עולמית להתחדשות העירוניות.
אדר' הלל שוקן – ה"שכונה" ומושגים אחרים על פי "אנונימיות אינטימית".
פרופ' ערן רזין – פרבור תעסוקה ועירוניות חדשה – האם ניתן להתמודד עם כוחות השוק?
תמיר בן שחר – האם ניתן לשקם את מרכזי הערים ולפתח מרכזי מסחר מחוץ לערים?

מושב שני בארגון "תחבורה היום ומחר"
יו"ר המושב: ד"ר קרל מרטנס – מנהל ארגון "תחבורה היום ומחר" ואוניברסיטת תל אביב
ד"ר פנינה פלאוט – תכנון משולב של תחבורה ושימושי הקרקע ככלי לקידום פיתוח בר קיימא
פרופ' דניאל גת – תכנון רובע עירוני בר-קיימא: בינוי, תחבורה סביבה
אדר' דן סתו – מתחמי תחבורה ותעסוקה
אורלי הכהן, שרון שינבאום וקרן גנני-עץ – תרחיש לאוכלוסייה ותעסוקה במטרופולין תל-אביב כבסיס לתכנית אב לתחבורה עתירת נוסעים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יודן רופא  On 27 בינואר 2005 at 20:23

    הדעה של הלל לא מאוד שונה משלך- הטענה שלו היא ששכונה היא דבר אינדיבידואלי שכל אחד מגדיר לעצמו בתוך המרקם העירוני.
    ובכל זאת השכונה חשובה, משום שיש לה למשל השפעה גדולה על ערכי הקרקע. ומה לגבי כל אותם אנשים שלא יכולים להכנס לרכב, ילדים ובני נוער, זקנים, אנשים שאין ידם משגת לקנות רכב (יותר מחצי מהאוכלוסיה), להם השכונה הקרובה חשובה מאוד ואיכותה קובעת מאוד את איכות חייהם.

  • ארז  On 27 בינואר 2005 at 16:44

    יש לי תחושה שיש נסיון לייצר כנסים מכוננים כדוגמת שנות השישים ומרוב כנסים לא רואים את התועלת. מושג השכונה ויחידת השכנות הוא כל כך לעוס שאני חושב לפעמים אם מתכננים לא המציאו את השכונה כדי שיהיה מה לדון בו. היום הביטוי האחרון של שכונה זה כמה אמהות בג'יפים גדולים שבאות לאסוף את הילדים מהגן ולהחליף קצת רכילות. מי באמת גר בשכונה? השכונתיות נעלמה בדיוק כמו שמעט מאד מתגעגעים היום לפטיפונים או טלויזיות שחור לבן. השכונה היום היא לא שכונה אלא קומונה. כמה שזה נשמע מיושן, זה דווקא חדשני. קומונות שבהן גרים אנשים עם אינטרסים זהים, שמטרתם להשביח את הקומונה (ועדים, ועדי ניהול, פארקים) ותו לא. אף אחד לא מתארח אצל אף אחד, או מדבר עם אף אחד אם זה לא על ענייני הקומונה. למה? ככה. כי כולם נכנסים לכב ונוסעים לחברים האמיתיים. השכונה היא כל כך לא רלוונטית שממש מסקרן מה באמת הסיקו בכנס הזה לגביה. זה כמו לעשות פוסט מורטם כדי לגלות נסיבות מוות.. אוקיי אז השכונה מתה מה הלאה?

  • קורט קוביין  On 26 בינואר 2005 at 23:42

    והשכונה אינה צריכה להיות מתוכננת וכו' וכו'??
    אני חושש,שאתה והאנשים הטובים,שמארגנים את הכנס,טעיתם בכתובת.
    תנסו באתר של NRG,יש שם אחלה ערוץ של ניו-אייג'.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: