ספר חדש: המחיר הגבוה של חניה חינם

לבטל את תקני החניה, ולהעלות את מחיר החניה ברחוב למחיר ריאלי. לתת לשוק לספק ולקבוע את מחיר החניה.

דונלד שופ פרופסור לתכנון ערים באוניברסיטת UCLA הוציא ספר המתאר שנים של מחקר על נושא חניה בערים. לטענתו אחד הגורמים הראשיים לגודש בדרכים ולהתפוררות של הערים הוא הסבסוד המסיבי של חניה. סבסוד זה נעשה באופן עקיף על ידי חיוב בעלי קרקע ויזמים בתקני חניה שברובם הם מוגזמים. הקצאת הקרקע, המבנים, הדרכים שצריכות להיבנות וכו' מועברים לצרכן באמצעות מחיר המוצרים או הבית. בערים מסוימות, חניה הוא שימוש הקרקע הדומיננטי ובסך הכל הוא מעריך שבכל ארה"ב יש כמעט מיליארד מקומות חניה (על כ – 300 מיליון תושבים).

בארץ לאחרונה התנהל דיון על שינוי תקן החניה לתקן מקסימום באזורים המשורתים על ידי תחבורה ציבורית שכתבתי עליו בעבר, ובבנייה חדשה לוחצים על המתכננים לתת תקן חניה של שתי מכוניות למשפחה.

התרופה שלו: לבטל את תקני החניה, ולהעלות את מחיר החניה ברחוב למחיר ריאלי. לתת לשוק לספק ולקבוע את מחיר החניה.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: