למרות הנטיה הטבעית

אני אוהב את ההצהרות של אנשים ברשימות למי יצביעו, וגם את הסיבות המגוונות. אני מתכוון להצטרף לזה. הרבה אנשים הביעו כאן תמיכה במפלגת העבודה, ונטייתי הטבעית היא לא ללכת עם הרוב, בבחינת אם כולם הולכים לשם, אז אולי זה קצת חשוד. אבל הפעם אני הולך להילחם בנטייתי הטבעית, ולהצטרף לקבוצה הזו של כותבי רשימות.

מאז שאני מצביע אני מצביע מרצ, בגלגוליה השונים. למה? משום שבסך הכל העמדות שלה הם הקרובות ביותר לעמדותי. לפני שנים לא היתה רץ נבדלת ממפלגת העבודה מבחינת העמדות החברתיות-כלכליות, והיתה נחרצת יותר ממנה מבחינת זכויות האדם, מדיניות שלום וביטחון, והפרדת הדת והמדינה. בינתיים הכל השתנה והיום אולמרט מביע דעות לא שונות מאוד ממרצ מבחינה מדינית ובטחונית ולעומת זאת איבדה מרצ את עיקר האידיאולוגיה החברתית שלה.

אבל לא משום כך אצביע לעבודה. אצביע לעבודה משום שעשתה סוף סוף שינוי פנימי. הביאה אנשים חדשים, שינתה מנהיגות, מביעה רעיונות אחרים, מתאימה את הרעיונות לשינויים שחלו במציאות. עמיר פרץ, אבישי ברוורמן, יולי תמיר, שלי יחימוביץ', עמי איילון, איתן כבל, אני מעדיף להתעלם מחלק מאלה שנשארו. לעומת זאת במרצ נשארה אותה רשימה בדיוק למעט יוסי שריד שפרש, וגם הדעות נשארו מקובעות. עבורי האינתיפאדה האחרונה היתה משבר ממשי, לדעתי אי אפשר להמשיך להאמין במשא ומתן עם אש"ף כמו שהיה לפניה, מבלי שברור שיש לכך גיבוי בחברה הפלסטינית. הבחירה בחמאס מבחינתי אומרת שגם הפלסטינים מאסו בפתח, אז מדוע שדווקא אנחנו נחזיק אותם בחיים. הערכתי הרבה יותר את פעולתו של עמי איילון שהלך יחד עם מנהיג פלסטיני לבנות בסיס תמיכה עממי לשלום, מאשר את אנשי ועידת ז'נבה שבחרו להמשיך בדפוס הנפסד להגיע לסיכומים עם אנשים שאין להם יכולת לעמוד בהם.

אצביע לעבודה משום שלמרות שיש לי תואר שלישי, ואני עובד בשתי עבודות וחצי אני לא מצליח לגמור את החודש, שלא לדבר על חסכונות – ואני באמת מודאג עבור בנותי.

אצביע לעבודה משום שתחת אולמרט ימשיך שוד הקרקעות הגדול של מדינת ישראל, ימשיך הפיתוח הפרברי, והמכירה של הקרקע של כולנו לעשירים. תחת אולמרט יפתחו את התכנית הגדולה של מערב ירושלים על חשבון הרי ירושלים, ויצוצו תכניות חדשות לאזורי תעסוקה ושכונות וילות לאורך כביש שש.

אצביע לעבודה משום שברוורמן, בנאום שלו ששמעתי לפני כמה שנים דיבר על כך שמעל לרמת הכנסה מסויימת לנפש מה שחשוב זה לא עוד תוספת לעושר הפרטי, אלא האיכות של המרחב הציבורי (הפיזי והלא פיזי) – וזו הבעיה האמיתית של מדינת ישראל.

אצביע לעבודה משום שחשוב שתהיה גדולה וחזקה, כך שקדימה תוכל לעשות אתה קואליציה עם מינימום מפלגות אחרות להקטנת הסחטנות, ושאי אפשר יהיה להקים קואליציה שפוייה בלעדיה.

אצביע לעבודה משום שגם אני צריך לעשות שינוי, וזהו השינוי הסביר ביותר שאפשרי מבחינתי.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יודן רופא  On 26 במרץ 2006 at 21:03

    הלובי החקלאי חצה את כל המפלגות ואיחד בין המפד"ל ומרץ (אבשלום וילן). אני לא לגמרי בקי בדינמיקה הפנימית של העבודה אבל אני חושב שבן אליעזר וסנה איבדו קצת מכוחם, ובעמיר פרץ תומכים יותר פעילי שכונות וערי פיתוח שהובילו את המאבק נגד מתן זכויות פיתוח לחקלאים בקרקע. אבל בעיקרון אתה צודק, לאף אחת מהמפלגות (למעט הירוקים), אין מדיניות סביבתית ותכנונית מגובשת.

  • מיקי  On 26 במרץ 2006 at 16:54

    מפלגת העבודה היא הלובי הכי חזק של החקלאים בכנסת. אפרים סנה מאיים לחדש אחרי הבחירות את הצעת החוק שלו על "עיגון" זכויות החקלאים בקרקע, שהיא האמ-אמא של שוד הקרקעות והפרבור.

  • אסי  On 24 במרץ 2006 at 14:18

    בדיוק אתמול בלילה עשיתי פנלים, יסודי במטבח ורשימה של רושמי רשימות שהצהירות על תמיכה בעבודה.
    אסי

  • Moon  On 24 במרץ 2006 at 11:39

    מצביעת עבודה נאמנה אני כל השנים, אלא שהפעם ההתלבטות שלי היתה גדולה מאי פעם כך נדמה.
    אני חשה אי נוחות עם מנהיגותו של פרץ, עילגותו מפריעה לי ואני שואלת את עצמי איך ייצג את מדינתנו ברחבי העולם? איזה נסיון הנהגה מורכב יש לו? ואף נאמר לא מעט על פועלו והצלחתו במנהיג ההסתדרות ומה באמת השיג למגזרים השונים, אלא שבאמת נזקקו לו.
    הקבוצה שסביבו היא הנחמה הגדולה – לכן אני איתך! ומאותן סיבות, וגם אני אצביע לעבודה, כל האלטרנטיבות האחרות או דהויות, או מלאות באנשים שבשלטון מתוקן – הדעת לא היתה סובלת שבכלל יעיזו להציג את עצמם – פחד אלוהים.

  • חנן כהן  On 24 במרץ 2006 at 1:23

    הוספתי אותך לרשימה המכובדת שאני אוסף

    http://www.notes.co.il/hanan/17632.asp

כתיבת תגובה

