כנס מרחב 2006 מעשה עירוני – סיכום אישי

אחרי שלושה חודשים של עבודת הכנה מאומצת, הגיע הכנס. היום הראשון היה קצת אסוני. ההכנות לא היו ממש מושלמות, פרצה שביתה שגרמה לכך שאנשים רבים לא הגיעו מהמרכז וחלק מהמרצים איחרו. האיטלקים לא הופיעו והייתי צריך להכין ברגע האחרון הרצאה למושב הפתיחה. כך שמצאתי את עצמי מרצה שלוש הרצאות באותו היום. בערך בשתיים אחה"צ התקשרו אלי השכנים ומסרו לי שפרצו לדירה שלי בתל-אביב. כל הבוקר הייתי מודאג שמייקל מהאפי שהיה צריך להגיע אותו היום מארה"ב לא יגיע ויפספס את הכנס בגלל השביתה. בערך בארבע הקשבתי להודעות והסתבר שהוא עלה על טיסה מוקדמת יותר והגיע לארץ. איכשהו עלה על אוטובוס והגיע לחיפה. אני נאלצתי לחזור לתל-אביב ולטפל בדירה. פספסתי את הקוקטייל ואת הרצאתו של ג'יימה לרנר – סיפרו לי שהוא היה טוב כתמיד.

היום השני תיקתק כבר יותר טוב. הבעיות  הארגוניות נפתרו, וכיון שהייתי פנוי מהרצאות יכולתי להשגיח שהמושבים מוכנים כמו שצריך. המושבים שהייתי בהם היו מעניינים ומלאים קהל. במושבי הבוקר התפתח דיון מעניין ונקווה שיהיו לו תוצאות מעשיות בעתיד – על כלים חדשים לתכנון תכניות ועל תפקידם של היזמים והיכולת שלהם לשתף את הציבור בתכנון הפרוייקטים שלהם. רלף צוקר היה מצוין. היה זה נפלא לראות יזם שתומך ורוצה לשתף את הציבור בתכניות שלו, ויודע שאם לא יעשה זאת אין לו שום סיכוי להעביר אותן. מנגד היה לחיאני הרבה יותר מסוייג, וחזר על העמדה הידועה של פוליטיקאים בישראל: בחרו אותי כדי לקבל החלטות ואני אחליט. ג'יימה אכל איתו ארוחת צהריים, ואמר שהוא כבר יודע הכל – כלומר אין מה ללמד אותו. שרגא ויסמן מאשדר גם הוא הראה את הפארנויה הרגילה של יזמים משיתוף הציבור. דיברנו עם רלף על סיור ליזמים ופוליטיקאים יחד עם השתתפות בשארט כדי לראות איך זה עובד, ואולי להרגע קצת בעניין. הדיון בערב בנושא האסטרטגיה לחיפה כעיר של ידע והשכלה גבוהה היה מעניין, אם כי קצת ארוך מדי – אולי היה אפשר להסתפק בפחות שני דוברים בפאנל – אבל היה דינמי ואנשים נשארו על אחת עשרה בלילה.

בלינק אפשר לראות את תכנית הכנס שהיה ותמונות ממנו. אפשר להזמין גם דיסק עם המצגות של ארגז הכלים שאנו מפתחים לעירוניות ישראלית. 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 18 באוגוסט 2007 at 16:04

    סוככי מרקיזה – הם סוככים דמויי כיפה המוסיפים חן לדלת או לחלון עליהם הם מותקנים. סוככי המרקיזה זמינים בשני מצבים. סוכך מרקיזה קבוע וסוכך מרקיזה הניתן לקיפול חלקי או מלא

  • יודן רופא  On 7 בדצמבר 2006 at 14:11

    תודה גיא ונמרוד
    לתושבת – האם היית בכנס? האם ניצלת את ההזדמנות להשתתף באחת הסדנאות?

  • תושבת  On 7 בדצמבר 2006 at 11:17

    עד היום אני לא מבינה מה יוצא מהכנסים שלכם ואשמח אם תפרט פעם. יש לי הרגשה שאתם באים, מבלבלים את המוח והולכים לדרככם הלאה. אבל אחכה בסבלנות לארגז הכלים, אולי יהיה שם משהו חדש ומרענן

  • נמרוד ברנע  On 7 בדצמבר 2006 at 0:55

    לא פשוט ליצור, ליזום ולעשות משהו שיוצא נגד הסדר הקיים בארץ – הציניות של אנשים והייאוש מרפים את ידיהם של העוסקים במלאכה.

    למרות שהנושא המרחב העירוני והמרקם האורבני מאוד מעניין אותי, והוא זה שהביא אותי להתעניין בסוגיות כלכליות-חברתיות, עוד בחברותי בתאב"א [תל-אביב-בשביל-אופניים], עקב סיבות שונות לא הייתי יכול להגיע.
    אשמח אם תפרסם כאן על עוד אירועים וכנסים שאתם מארגנים.

  • גיא  On 6 בדצמבר 2006 at 23:41

    אתם עושים עבודה מבורכת ונהדרת. אין לי ספק בכלל

    אזמין את הדיסק ואנסה לשחזר משהו (קטן) מכל זה. מקווה שהשנה הבאה שלי תהיה רגועה יותר ואעשה כל מאמץ להגיע.

    חבל שלא פרסמתם את חוברת הכנס המלאה בטרם נפתח, אין לי ספק שזה היה מושך משתתפים רבים יותר.

להשאיר תגובה

