הזמנה לקפה אורבני

יום ששי 16.3 בשעה 16:30 בקפה ג'ו רחוב החשמונאים 99, תל-אביב

מזה שנים שאני מעוניין לארגן "שולחן אורבני-סביבתי" – מפגש חודשי בבית קפה לדיון לא פורמלי על בעיות השעה בתחום שלנו. ההשראה כמובן היא השולחנות המפורסמים בבתי קפה של סופרים ואנשי רוח בארצות שונות. אני מקווה שנצליח להפוך את העניין למסורת. בחזוני אני רואה קבוצה של 10 – 12 איש הנפגשת באופן קבוע פעם בחודש, סביר להניח שחלקם גרעין קשה, וחלקם יותר מזדמנים. המטרה היא להתלבט יחד בסוגיות שונות – להתווכח – ללבן את הנושאים הקשורים לאמנה, לכלי התכנון שאנו מגבשים, וליישומם בפועל.

אני עדיין מתלבט אם כדאי לעשות את זה תמיד באותו מקום, או בכל פעם בקפה אחר ובעיר אחרת, איך לבחור את הנושאים, איך להציג אותם וכו'. אני מניח שנדון בשאלות הללו במפגש הראשון וגם לאחריו מדי פעם. למפגש הראשון בחרנו בקפה ג'ו משום שהוא נגיש ברכב ובתחבורה ציבורית, לא עמוס בשעות הללו, ויש שפע חניה מסביב ביום שישי.

במקביל התעוררה יוזמה אחרת בעמותה. פתח בה ידידנו נחום כהן ופנו אלינו גם משכונות שונות וארגונים: לגבש צוות תגובות של "מרחב" לתכניות שונות. המטרה של הצוות תהיה לבחון את התכניות על פי התאמתן לחזון העמותה והאמנה. להשתמש בארגז הכלים ככלי ביקורתי – ולהציע על פיו חלופות. לחדד אולי את נקודות ההסכמה והמחלוקת עם הארגונים הירוקים והחברתיים האחרים הפועלים בתחום זה: החברה להגנת הטבע, אדם טבע ודין ובמקום – כל אחד עם זוית הראייה המיוחדת לו. ובסופו של דבר להשמיע את קולה המיוחד על העמותה שלנו בנושאים בוערים שעל הפרק. עירית פנתה אלי כדי שאוביל את הצוות וארכז אותו. הסכמתי – והחלטתי לשלב צורך בהנאה ולעשות זאת במסגרת "הקפה האורבני". הרעיון הוא, שבתחילת כל חודש ניפגש לדון על תכנית מסוימת, פרוייקט, או נושא חשוב. כל פעם מישהו אחר יקח על עצמו לסכם את הדיון ולנסח טיוטת תגובה, במשך החודש נעבד אותה, ובסוף החודש נפרסם אותה באתר העמותה, בבלוג שלי, ובעיתונות (אם נצליח).

אני מקווה לראותכם מחר אחה"צ ב – 16:30 בקפה ג'ו ברחוב החשמונאים 99.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • לרמן  On 11 באפריל 2007 at 20:29

    יודן, מתי ואיפה הקפה האורבני הבא? לפי החישוב שלי הוא צריך להיות ביום ששי הקרוב.

  • יעל ישראל  On 18 במרץ 2007 at 21:52

    בול שם. איזה מסעדה כיפית.

  • עזרא  On 17 במרץ 2007 at 14:23

    חבל שלא פרסמת קצת יותר זמן מראש

  • גיא  On 17 במרץ 2007 at 0:12

    הדיון תהיה איזו אפשרות לשמוע הקלטה – אבל אני לא יודע עד כמה זה מורכב/אפשרי לביצוע…

    טוב, נמתין לפרסום..

  • יודן רופא  On 16 במרץ 2007 at 23:53

    הגיעו שמונה אנשים מהעמותה, כמה התקשרו להגיד שלא יכלו.
    ליעל, המסעדה היוונית היתה בדיזנגוף בין גורדון לשדרות בן-גוריון ופונה לאחור? גם אני נהגתי לאכול שם לפעמים, עלי גפן ושוקו חם נהדר בבלוק ההוא בדיזנגוף גרנו כשעברנו לתל-אביב ב- 84.
    פתוח לכולם, כל מי שהנושאים הללו מעניינים אותם

  • גיא  On 16 במרץ 2007 at 23:06

    השיפור במזג האוויר שיחק לטובת העניין?

  • יעל ישראל  On 16 במרץ 2007 at 17:39

    בשנות השמונים הייתי חלק מקבוצת סופרים ומשוררים בשם "שופרא", והיינו נפגשים אחת לשבוע, למין סיעור מוחות כזה, תחילה ב"הספרייה" בבית הסופר, וכשנהייה שם נורא צפוף, מצאנו מסעדה יוונית קטנה ומקסימה שהיתה אז ברחוב דיזינגוף, ועל האוכל היווני הפשוט והטוב שהיתה מכינת אשת בעל הבית, היינו דנים על פוסט מודרניזם. אוף, אני מתגעגעת לזה נורא. אבל בטח אליך יבואו בעיקר אדריכלים וכאלה, לא?

  • גרשון  On 15 במרץ 2007 at 17:28

    היי יודן
    הרעיון עצמו מבורך ואני נזכר, בערגה, באלדר שרון יושב בקפה אפרסמון, בסוף דיזנגוף וה"פרלמנט" שישיב סביבו, ודן באותן סוגיות הרות אסון, בפרויקטים חדשים, בזאת שבדיוק עוברת(זה היה באמת מזמן, לפני קודי ההתנהגות העכשוויים)בטעם הקפה ועוד, בדיוק הפריזאיות המחופשת.
    אני בעד, לא כל כך מבין את הקשר ל"מרחב"
    לארון הכלים האנליטי אך נחום כהן ויודן רופא שווה לבוא.
    בכל מקרה ההתראה קצרה, אשתדל, ושמור לי כסא, בפינה, לא מול ה"שמש" האביבית
    BON AMI
    גרשון

להשאיר תגובה

