קישוריות פרק 7: בטיחות מתאונות

לורנס אאורבאך ממשיך בסדרה הנהדרת שלו בנושא קישוריות עירונית. מטרת הסדרה להסביר את היתרונות של רשת רחובות עירונית מקושרת היטב שבה המרחק בין הצמתים הוא קטן (בין 60 ל- 120 מטר). הפרקים הקודמים עסקו בהיסטוריה של הבעיה, בתרומה של רשת מקושרת להפיכת עיר לנוחה להליכה ברגל, ולהקטנת כמות הנסיעות ברכב פרטי, בקשר בין רשת רחובות צפופה ופשיעה ועוד.

בפרק הזה אאורבאך מתרכז בסתירת אחד הטיעונים המרכזיים של מהנדסי התנועה והדרכים לטובת הגדלת המרחק בין הצמתים – הבטיחות בדרכים. הטענה המסורתית היא שעיקר הסכנה לתאונות היא בצמתים, ועל כן אם נפחית את מספר הצמתים נקטין את ההסתברות לתאונה, ומכאן את מספר התאונות. אאורבאך מראה שלא רק שאין זה כך, אלא להיפך. הגדלת המרחק בין הצמתים מעודדת נסיעה מהירה וגורמת לתאונות קשות יותר, ולתאונות הולכי רגל רבות יותר.

פרק חובה לכל מי שעירוניות חשובה לו.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: