סיכום "ועידת תחבורה" של הקונגרס לעירוניות חדשה בלונדון

נושא: תחבורה ואתגר הפחמן

12-14 לנובמבר

הקונגרס לעירוניות חדשה בארה"ב זיהה כבר בתחילת דרכו שאחד המכשולים העיקריים בפני עירוניות מוצלחת הוא האופן שבו מתכוננים דרכים ורחובות, והעדיפות המוחלטת הניתנת בתכנון תחבורה למכונית הפרטית. על כן בכל שנה הוא מקיים ועידה מיוחדת העוסקת בנושאי תחבורה והעיר. הועידה השנה התקיימה בלונדון, בשיתוף עם המוסד של הנסיך מווילס לסביבה הבנויה שארגנו וארחו את הכנס. נושא הכנס היה העירוניות כתשובה לאתגר התחממות כדור הארץ, והשינויים הנדרשים בתכנון התחבורה כדי לענות לאתגר הזה.

עכשיו הופצו ברשת המצגות וכן הקלטות וסרטי וידאו המתעדים את הועידה. להלן סדר היום של הועידה עם קישורים למצגות השונות.

היום הראשון

בוקר: השוואה בין שלוש מערכות של הנחיות תכנון לרחובות

הרצאת הפתיחה של ג'ון נורקוויסט נשיא ה – CNU
קובץ ההנחיות המשותף של ה – CNU ו – ITE לדרכים עירוניות ראשיות
ההנחיות החדשות באנגליה Manual for Streets
הקוד לשכונות נעימות ממערב אוסטרליה

לאחר מכן הרצאה של מישל דיקס, האחראית לתכנון בתחבורה ללונדון על הפעילות של חברת התחבורה של לונדון, השפעות מס הגודש על העיר וההשלכות לשיפורים בתחבורה ובמרחב הציבורי.

הרצאה של אלן שירדייה על החשיבות של קישוריות רשת הרחובות ודרך הניתוח של תחביר המרחב

אחר הצהריים: ביקור בקנסינגטון היי סטריט

(אפשר לראות תמונות של הת'ר סמית כאן ושלי כאן)

היום השני

בוקר: המרחב המשותף שילוב תחבורה והמרחב הציבורי

הנס מונדרמן מהנדס הולנדי שמתמחה בבטיחות והמציא את רעיון המרחב המשותף – מהו המרחב המשותף?

בן המילטון ביילי – פחות זה יותר: מרחבים משותפים, שילוט וניהול תנועה המפריע פחות, ללמוד מאירופה
דניאל מוילאן – ראש מועצת הרובע של קנסינגטון וצ'לסי על הפרוייקטים של קנסינגטון היי סטריט ודרך התערוכות

סטיבן מרשל – מעבר להנחיות לרחובות- הצורך בגישה אינטגרטיבית לתכנון רשת הרחובות
לוסינדה גיבסון – מודלים אזוריים וניתוח פונקציונלי של הרשת
אני – רחובות ראשיים כיוצרי עירוניות – היסודות לפרדיגמה חדשה של תכנון תחבורה
מצגת יפה של גרג הול על יצירת מקום כזה

אחה"צ: תחבורה ואתגר הפחמן

נורמן גריק – העבודה על LEED-ND קריטריונים לשכונות ירוקות
הנק דיטמר על המענה הנוח לאמת הלא נוחה – תכנון עירוני נכון עם דוגמאות מפעילותו של מוסד הנסיך מווילס

שלי פוטיקה פיתוח מוטה תחבורה ציבורית
ג'קי גרימשו – הצורך בשינוי העדיפויות במדיניות תחבורה חדשה בארה"ב

היום השלישי היה ביקור ברובע שפיתח המוסד של הנסיך מווילס בפאונדביורי שדורסט. אני לא יכולתי להשתתף משום שהייתי צריך לחזור לארץ בכל אופן יש שלוש מצגות גם משם:

פינוי מחסומים: הרחוב והככר לעומת הדרך והשטחים הפתוחים

פינוי מחסומים

פינוי מחסומים המשך

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • לרמן  On 8 בינואר 2008 at 20:46

    עכשיו רק צריך זמן בשביל לקרוא את כל זה

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: