מותו של מהנדס טוב. הנס מונדרמן 1945-2008

מאתר Streetsblog למדתי על מותו של הנס מונדרמן. מונדרמן הפך רק לאחרונה לשם ידוע יותר בחוגי תכנון הערים ותחבורה, ודברים אודותיו הגיעו גם לעיתונות רחבה יותר. אני כתבתי לא מזמן עליו ועל המושג שהוא פיתח ששמו "מרחב משותף" כדרך להתמודד עם הבעיות של קשר בין מכוניות ובני אדם, ולהחזיר חזרה התנהגות תרבותית לרחובות העיר. פגשתי אותו בועידה האחרונה בלונדון, ישבנו ודיברנו במשך ארוחת צהריים שלמה. איש מקסים ומעניין, צנוע וחביב שסיפר לי שהיה בישראל, ואמר שישמח לבוא שוב ולהרצות לנו על עבודתו. ופתאום הוא איננו.

כפי שסיפר בהרצאתו בכנס בלונדון הוא התחיל את דרכו כמהנדס בטיחות, וניסה לראות איפה באמת יש תאונות דרכים. בהרבה מקרים, במיוחד בישובים כפריים, שחוצות אותן דרכים בן עירוניות, הוא שם לב שמספר תאונות הדרכים דווקא עלה במקומות שעשו להם "שיפורים" בטיחותיים. הוא הגיע למסקנה, שדווקא השילוט, והסדרת הדרך כדי להקטין את הצורך של הנהג להסתכל על סביבתו ולראות מה קורה, גורם לנהגים להרגיש שהם יכולים לנסוע במהירות גבוהה יותר. וכך אנו מקבלים גם סביבה מכוערת יותר, וגם סכנה גדולה יותר לנהגים ובעיקר להולכי רגל.

עדכון 16.1: מאמר הספד בטיימס של לונדון, וערך על האיש ופועלו בוויקיפדיה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: