כרגיל כשאין כוח לכתוב משהו מקורי – מקבץ לינקים

אני הולך להוריד את הרשימה "מהיום" מהבלוג. יש לי הרושם שהיא מיותרת, במשך כל השנים שהבלוג קיים אף אחד לא העיר כלום על משהו שהיה שם. כנראה שאף אחד לא מסתכל בלינקים הללו, ועל כן הם ירדו בעוד ימים מספר. אם מצאתם שם משהו חשוב, אז תשמרו אותו מהר.

במשך הימים שעוברים, כל פעם שאני רואה משהו ששווה לשמור, או שאני רוצה להגיב עליו אני שומר אותו באמצעות גוגל נותבוק. ככל שמתארך הזמן בין בלוג לבלוג המחברת מתמלאת, ואני שוכח לפעמים מה רציתי מהפריט. יש כבר איזה ארבעים פריטים בפנים, ואני הולך לשפוך אותם עליכם עכשיו:

הסדר סדר יורד, כלומר המאוחר קודם, כך שלפחות תהיו מעודכנים.

פרוייקט העידן האורבני מ- LSE. יצא עכשיו גם ספר, כמות אדירה של מידע, נתונים השוואתיים, מאמרים, תמונות ועוד ועוד…

צפריר רינת מספר על טביעת רגל אקולוגית. עוד אירוע שלא יצא לי ללכת אליו. חשוב ומענין. דני רבינוביץ' כותב על משבר המים וטביעת הרגל הגדולה מדי שלנו על המערכת האקולגית בישראל.

ספר (באנגלית) על הערים המעורבות בישראל של דני רבינוביץ' ודניאל מונטרסקו. לא קראתי נראה מעניין.

הקונגרס לעירוניות חדשה והאיגוד לבניה ירוקה בארה"ב עובדים יחד על סטנדרטים לבנית שכונות מקיימות. זה נקרא LEED-ND. ולורנס אאורבאך ממשיך בסדרה שלו על בנית שכונות שאפשר ללכת בהן על מדוע זה חשוב לדרג שכונות?

הרבה פעמים שומעים מסטודנטים לארכיטקטורה שאפשר וצריך לקבור את האיילון מתחת לקרקע. זה מה שעשתה בוסטון.הפרוייקט נקרא "החפירה הגדולה" ועלה 15 ביליון דולר + איחורים, בעיות בבניה, ותאונת קריסה אחרי שהוא נפתח. הדבר הוציא את התיאבון לערים אחרות לחשוב על פרויקטים דומים, והרבה ערים חושבות פשוט להוריד את האוטוסטרדות העירוניות שהן בנו בשנות ה – 50 וה – 60. אתם רואים את נתיבי איילון. חכו עשרים שלושים שנה, אולי בדרך תהיה גם איזו רעידת אדמה קטנה והילדים שלנו כבר יהרסו אותו.

ביום חמישי כנס תחבורה היום ומחר. בשבוע הבא כנס גדול על עיצוב המרחב הישראלי. הביאנלה של בת-ים נפתחת השבוע פרטים אפשר למצוא אצל לרמן. מעולם לא היו כל כך הרבה אירועים. אבל לא הרבה קורה חוץ מהם. התחבורה הציבורית נשארת תקועה. המכוניות ממשיכות לשלוט ברחובותינו. העיר בישראל היתה יכולה להיות כל כך הרבה יותר טובה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אלפ  On 12 באפריל 2008 at 16:33

    ל"קבור" את איילון מתחת לקרקע קל וזול יותר מהפרויקט מבוסטון פשוט צריך לבנות מעליו כולל כל השימושים – מסחר, תעסוקה, מגורי יוקרה וכן כמובן פארק רחב ידיים שיחבר בין פארק הירקון דרך פארק דרום עד לפארק איילון שיקום במהרה בימינו ואף ניתן למצוא כי פריקט מסוג זה אף יכול להיות כלכלי.

  • יודן  On 9 באפריל 2008 at 18:16

    עמיקם,
    לא שאני מחפש עוד עבודה, אבל אם תרצו עצה ועזרה ממני או ממרחב צרו קשר
    יודן

  • עמיקם שוובר  On 9 באפריל 2008 at 11:15

    אנא המשך לכתוב, אתר מעניין ומעורר השראה.
    בימים אלו אני ושותפיי במגעים עם עיריית קריית אתא לחדש את המרכז הותיק בתוך העיר.
    במידה וזה מעניין אותך,
    נשמח לשתף ולקבל רוח גבית.
    בברכה,
    עמיקם

  • ערן  On 8 באפריל 2008 at 7:11

    יודן אל תתייאש חופשת הפסח בפתח

להשאיר תגובה

