מבחר תמונות מאוקספורד, באת' ודרום מערב אנגליה

הבוקר חזרתי משבוע באנגליה. הייתי בכנס באוקספורד, סמינר ומפגש חוקרים בלונדון ונסעתי עם מרינה לטייל בסוף שבוע בבאת', ודרום מערב אנגליה. הנה תמונות מיצגות מכל אחד מהמקומות שהיינו בהם עד יום שבת. עדיין לא הורדתי את התמונות מהיום האחרון. ללא ספק המקום היפה ביותר שהיינו בו היתה הקתדרלה של וולס (Wells) וסביבתה.

אתחיל דווקא מאוקספורד שהיתה הנקודה הראשונה בנסיעה שלנו. למרבה הצער גנבו לנו שם תיק במלון ביום האחרון כאשר השארנו את החפצים למשמרת לאחר הצ'ק אאוט. התייחסו אלינו גם בצורה מחפירה אחרי כן. אם אתם נוסעים לאוקספורד. הימנעו מ- Parklands B&B.

מאוקספורד בחרתי דווקא להראות את הפרט הזה של האישון המחזיק את הקשתות בקרייסט צ'רץ'

בלונדון בחרתי מקום לאורך התעלה של צפון לונדון בקטע המחבר בין קמדן טאון וקינגס קרוס

אל תחמיצו הליכה לאורך התעלה הזו שמחברת בין תחנת פדינגטון, ונציה הקטנה, ריג'נטס פארק, קינגס קרוס ואיסלינגטון. מה שבמיוחד מצא חן בעיני במקום הזה הוא הצניעות של הבנינים החדשים, ואיך הם יוצרים יחד עם הבנין הישן חצר משותפת לאורך התעלה.

בבאת' בחרתי דווקא בקטע של רחוב יוניון הרחוב הראשי של העיר

נסעתי לבאת' בעיקר כדי לראות את העיצוב העירוני המפורסם של האב והבן וודס. הככר המרובעת, העגולה והסהר המלכותי. הבעיה היא שהתמונות שלהם לא נותנות מושג על העוצמה של העיצוב העירוני של המרחבים הללו. הם הרבה יותר חזקים ממה שדמיינתי לעצמי. אבל יש בה עוד הרבה יופי עירוני וחיים של עיר קייט משגשגת (תמיד היתה כזו) וכיון שהיה יום שבת הרחובות היו מלאים.

וזה החצר של הקתדרלה בוולס

והמדרגות המפורסמות העולות מהכנסיה לאולם הפגישות של הנאמנים

לוולס הגענו במקרה. במלון בבאת' ראיתי עלון על הקתדרלה ונזכרתי שראיתי בתמונות בספרי היסטוריה של האדריכלות את קשת הצלב המיוחדת המחזיקה את המגדל (פיתרון ימי-ביניימי לשקיעת היסודות), ואת המדרגות המפורסמות הללו בספר של אלכסנדר. הכנסיה היא פשוט יופי צרוף. ביום שבת התקיים גם יריד מחוץ לקתדרלה בככר העיר, בתוך הקתדרלה התקיימה טבילה, ולידה ישנו רחוב המגורים העתיק ביותר באנגליה שעדיין בשימוש רגיל. גם הוא מקסים בפשטותו ויופיו.