חזרה מחופש

חזרתי מחופש של שבועיים לחום הגדול של סוף אוגוסט.

שלוש תמונות רלוונטיות למצב המרחב הציבורי בארץ.

בעקבות הדיון על הפרוייקט באסותא התחלתי לצלם את המגדלים העומדים להם בדד בתוך שכונות מגורים. הנה שניים. הראשון שביניהם הוא מגדל כלל, העומד לו באמצע שכונת מגורים שבין ככר דיזנגוף לבוגרשוב. האם מישהו יכול להגיד שהוא תורם משהו למרחב העירוני שמסביבו?

 

התמונה השניה היא של מגדל נווה צדק. מעניין איך באור הנכון אפילו הבנינים המכוערים הללו הנבנים עכשיו בגבולות פלורנטין, והמגדל הזה עצמו נראים כמעט פיוטיים.

 

התמונה השלישית נוגעת למערכת התחבורה הציבורית. עם ההפרטה של המערכת נשארו התחנות ללא טיפול. ידוע הוא שהנוסעים בתחבורה ציבורית מבלים חלק משמעותי מזמן הנסיעה הכולל בהמתנה בתחנות. האם מישהו חושב שניתן להגיע לכך שאנשים (שיש להם ברירה) יעברו להשתמש בתחבורה ציבורית אם אלו התחנות שהם צריכים לחכות בהן? ומה צריך להרגיש אדם שאין לו ברירה והוא חייב להשתמש בתחבורה הציבורית?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יודן  On 15 בספטמבר 2008 at 14:46

    אבל מספיק להגיב פעם אחת

  • אדר שלו  On 10 בספטמבר 2008 at 14:00

    ראיתי בתוכנית התעודית ההיא בערוץ 10 את תחנות האוטובוס בברזיל. הייטק! הן מוצלות, יש מיזוג, יש רמפה שמקלה על נכים. אפשר לקנות כרטיס בתחנה בלי להטריד את הנהג ולעכב אותו. זה נראה כמו רכבת תחתית, מעל האדמה, במקום הג'יפים והפקקים. צריך כזה גם אצלינו, אבל בתרבות שמקדשת את הרכב הפרטי והופכת אותו לסמל סטטוס, אני לא אופטימית.

  • אדר שלו  On 10 בספטמבר 2008 at 14:00

    ראיתי בתוכנית התעודית ההיא בערוץ 10 את תחנות האוטובוס בברזיל. הייטק! הן מוצלות, יש מיזוג, יש רמפה שמקלה על נכים. אפשר לקנות כרטיס בתחנה בלי להטריד את הנהג ולעכב אותו. זה נראה כמו רכבת תחתית, מעל האדמה, במקום הג'יפים והפקקים. צריך כזה גם אצלינו, אבל בתרבות שמקדשת את הרכב הפרטי והופכת אותו לסמל סטטוס, אני לא אופטימית.

  • אדר שלו  On 10 בספטמבר 2008 at 14:00

    ראיתי בתוכנית התעודית ההיא בערוץ 10 את תחנות האוטובוס בברזיל. הייטק! הן מוצלות, יש מיזוג, יש רמפה שמקלה על נכים. אפשר לקנות כרטיס בתחנה בלי להטריד את הנהג ולעכב אותו. זה נראה כמו רכבת תחתית, מעל האדמה, במקום הג'יפים והפקקים. צריך כזה גם אצלינו, אבל בתרבות שמקדשת את הרכב הפרטי והופכת אותו לסמל סטטוס, אני לא אופטימית.

  • תל אביב אחת  On 9 בספטמבר 2008 at 15:43

    שלום לידין ולכל הגולשים
    כולכם מוזמנים לקרוא את מאמרו של האדריכל עטור הפרסים יעקב יער, מחשובי האדריכלים בישראל, בנושא הבנייה לגובה בקו החוף בתל אביב. יער מציג עמדה מעניינת במאבק הסביבתי כנגד המגדלים
    ניתן לקרוא את המאמר המלא ב:
    http://tlv1.co.il/אמירות-ירוקות-ופופוליסטיות

  • יונתן דורטהיימר  On 8 בספטמבר 2008 at 0:59

    קל להאשים את ראש העיר. אני לעומת זאת מאשים את האדריכל, היזם וכל האנשים שבוחרים להוציא את מיטב כספם כדי להצדיק עוולות עירוניות כאלו.

  • יודן  On 30 באוגוסט 2008 at 15:08

    קשה להאשים את חולדאי בבנין כלל שנבנה לפני יותר מ – 30 שנה. מבחינה זו חולדאי ממשיך מדיניות רבת שנים של אי הבנת העיר והחמצת הזדמנויות

  • אייל  On 29 באוגוסט 2008 at 14:44

    שמישהו מתעד את האסון האדריכלי-סביבתי שחולדאי מחולל כאן

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: