למות מקנאה – ראיון וסיור בעיר עם ראש אגף התחבורה של עיריית ניו-יורק

לכל מי שמוכנים לקנות את הדיבורים של חולדאי על מה שהוא עשה למען האופניים והולכי הרגל בעיר הנה דוגמא למה שהוא יכול היה לעשות בשתי קדנציות כראש עיר. שתי קדנציות מבוזבזות מבחינת שיפור המרחב הציבורי, ועידוד ההליכה ברגל והאופניים בעיר. בעיקר מבוזבזות מבחינת היכולת של חולדאי כראש עיר כל יכול כמעט לעשות מהפכה מחשבתית בעיר הזו. ראיון המצולם בחלקו בפרוייקטים עצמם עם האחראית לנושאי התחבורה בעיריית ניו-יורק ג'אנט סדיק-קאהן (האם מדובר בצדיק – כהן). לא זאת לא אדריכלית העיר או מתכננת יפת נפש. זו האשה האחראית על מערכת התחבורה. המקבילה לרון טיומקין בעיריית תל-אביב. שימו לב לאיך מפנים נתיבים לאוטובוסים, איך מצרים נתיבי תנועה כדי לעשות מקום להולכי רגל, איך מייצרים ככרות במקום צמתים, ואיך בונים מסלול אופניים שאיננו מסלול מכשולים. יש רק דרך אחת לעשות את זה – להעביר שטח רחוב יקר מבעלי הרכב להולכי על שתיים ולנוסעים באופניים. ומי מממן את הפרוייקטים? בעלי העסקים שהבינו שהולכי על שתיים ויושבי הספסלים והמשתזפים בשמש הם אלה שנכנסים לחנויות וקונים.

אין לחשוד במייקל בלומברג שהוא שמאלני – אבל הוא הבין שמה שטוב להולכי הרגל ולנוסעים בתחבורה הציבורית טוב לעיר וטוב לעסקיה ונתן לאישה הזו לעבוד.

בואו ליום העיון של תחבורה היום ומחר "העתיד הולך ברגל"

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איתמר  On 4 בנובמבר 2008 at 17:02

    כתמיד לקרוא את דבריך

  • שרה  On 2 בנובמבר 2008 at 12:10

    סביר להניח שמדובר בכהן צדק (כ"ץ)

  • יודן  On 30 באוקטובר 2008 at 22:21

    כן כפי שהוא מגלה בתחילת המאמר הוא זה שייעץ לרון חולדאי בתחילת הקדנציה. ולמרבה הצער הרבה מהדברים שהוא ייעץ חולדאי לא שכח. חוזרות גם הסיסמאות על כך שמשרד התחבורה לא נותן לחולדאי לעשות ובולם את יוזמותיו.אנסה להגיב על כך בבלוג שלם כפי שראוי.

  • חיבוק דב  On 30 באוקטובר 2008 at 15:09

    והנה מאמר מעניין שפירסם תומר גודוביץ' על נושא התחבורה בתל אביב יפו.

    http://tinyurl.com/6rftzu

  • יודן  On 29 באוקטובר 2008 at 2:15

    לא יודע למה ברח לי רון. אולי כי זה בנו שהיה איתי בטירונות. מיטה ליד מיטה.

  • לרמן  On 29 באוקטובר 2008 at 1:21

    אין ספק שמחזיק תיק התחבורה בעיריית תל-אביב-יפו הוא אדם שמעטים יזהו ברחוב. צריך להיות משה טיומקין ולא רון טיומקין

  • ערדי  On 27 באוקטובר 2008 at 15:08

    אני מסכים אתך לגמרי, פשוט דמיינתי את התגובה של הצ'יקים והצ'וקים והעאלק-סוציאליסטים החדשים למועמד כמו בלומברג בת"א. שלא לומר ג'וליאני.

    אגב, שבילי האופנים של בלומברג השפיעו הרבה פחות בניו יורק מאשר השבילים של חולדאי בת"א. אני עובר כמעט בכל יום בכמה מהשבילים הנ"ל (בניו יורק) ודי נדיר לראות עליהם רוכבי אופנים. עדיין מרחק גדול מערים מסוימות באירופה מהבחינה הזו. אבל בלומברג אכן ראש עיר ירוק ומוחזק על ידי רבים כראש העיר הטוב ביותר בעשורים האחרונים.

  • חיבוק דב  On 26 באוקטובר 2008 at 20:25

    והנה התייחסות לנושא התחבורה בתל אביב מפי רון חולדאי כאן –
    http://tlv1.co.il/%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%95%d7%9c%d7%93%d7%90%d7%99-%d7%aa%d7%9c-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%91-%d7%99%d7%a4%d7%95-%d7%9c%d7%a4%d7%a0%d7%99-%d7%9e%d7%94%d7%a4%d7%9b%d7%94-%d7%aa%d7%97%d7%91%d7%95%d7%a8

  • יודן  On 26 באוקטובר 2008 at 10:42

    זהו בדיוק הענין – עירוניות נכונה זה לא שמאל או ימין. למרות שהימין לפחות בארה"ב מזוהה יותר עם מדיניות אנטי עירונית. מצד שני בניו-יורק יש מגבלות מסוימות על שכר הדירה ויש מדיניות לבניה של דיור בהישג יד. צריך גם לזכור שניו-יורק כוללת לא רק את מנהטן, אלא גם את ברונקס, ברוקלין וקווינס, שבהם יש הרבה דירות במחירים נמוכים יחסית.
    אני לא מומחה לנושאי דיור, ואינני יודע כמה ההצעות של עיר לכולנו בנושא הזה הם ריאליות. בנושאים שעליהם אני כותב הם מציעים את ההצעות הכי נכונות לעיר.

  • ערדי  On 26 באוקטובר 2008 at 5:47

    מעניין לדמיין את מייקל בלומברג, המיליארדר האולטרה-קפיטליסט, רץ לעירית ת"א. אתה לא חושב שאותם אנשים שמריצים את חנין היו מכסחים לו את הצורה בכל בטאוני הבועה למינהם? אין לשכוח שמחירי הדירות הרקיעו שחקים בקדנציה שלו (שכן מעולם לא היה נעים כל כך לגור במנהטן) ואיפה הוא ואיפה תוכנית שמונה הצעדים הפלאית שעומדת אוטוטו לבצע בת"א נס עולמי חסר תקדים ולהוריד מחירי דירות בזמן שהביקוש עולה?

  • שירה  On 25 באוקטובר 2008 at 23:05

    תודה על ההפניה.

  • יודן  On 25 באוקטובר 2008 at 22:49

    רוב הדברים שאפשר לראות בסרטון הם דברים שהם לחלוטין בסמכותה של עיריית תל-אביב. צריך רק להבין את חשיבותם ולרצות לעשות אותם. אבל פרוייקטים בעירייה מתוכננים תחת האילוץ שבקיבולת התנועה אסור לפגוע. כך היה בשדרות בגין, זו הסיבה לכך שהעירייה מתעקשת על תחתית בלבד בתל-אביב, זו הסיבה שהעירייה רוצה להפוך את תוואי המסילה לכביש במקום להוציא שם החוצה את הרכבת הקלה. זה לגמרי עקבי. משרד התחבורה מוכן הרבה יותר מהעירייה לממש מדיניות שנותנת עדיפות להולכי הרגל ולאופניים. הבעיה היא עם אנשי התנועה של עיריית תל-אביב שלא שכחו כלום ולא למדו כלום ב- 25 השנים האחרונות ובראש העיר שלא למד ממקומות אחרים בעולם ולא ניצל את כוחו הבלתי מוגבל בקדנציה האחרונה כדי לעשות מהפכה אמיתית בעיר.

  • עמית  On 25 באוקטובר 2008 at 22:35

    השאלה היא לא מה הוא רוצה לעשות או מתכוון לעשות. השאלה היא מה הוא יכול לעשות ויודע לעשות. להתכוון זה לא מספיק.

  • טלילה  On 25 באוקטובר 2008 at 20:13

    שדב חנין ועיר לכולנו מציעים לעשות בתל אביב.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: