לא מפלגת נישה – התנועה הירוקה – מימד

איך, שואלים אותנו, אפשר להצביע למפלגה קטנה וירוקה כאשר מסביב (שוב) יהום הסער. הייתה מלחמה, ליברמן עובר בסקרים את העבודה, רק לבני יכולה לעצור את ביבי. איך אפשר להצביע למפלגה שאין לה אמירה בנושאים מדיניים ביטחוניים?
אז קודם כל יש לה אמירה כזו. תסתכלו בפרק המדיני במצע.
תסתכלו גם במצע על יחסי יהודים ערבים. זה לא מספיק להתנגד לליברמן, צריך גם להשכיל ולבנות שיח אחר, ומי שנתן זריקת עידוד גדולה לליברמן היו המפלגות הערביות עם ההתבטאויות הקיצוניות שלהן בזמן המלחמה.
המצע וקהל היעד של התנועה הירוקה – מימד איננו מצע צר כמו שינוי (אנטי חרדים), גמלאים, ש"ס, או אפילו ישראל ביתנו (היום זה אנטי ערבים ואנטי כפייה דתית כי זה מה שמביא את הקולות). המצע וקהל היעד הם רחבים, ויש בהם כדי לפנות לקהלים שונים. יש חשיבה כוללנית על פתרון הבעיות של מדינת ישראל, יש אנשים מתחומים רבים ושונים שכל אחד ואחד יכול אחר כך לקחת תחום ולרוץ איתו לכנסת. מאחורי הנציגים ישנו גוף מייעץ של מומחים ואנשי אקדמיה (שאני חלק ממנו) שאמור לתת את הדעת על סוגיות שונות שמתעוררות ולגבש המלצות למדיניות.
אומרים שאין מניע יותר טוב מאשר הפחד. ביבי מנסה להפחיד אתכם מהכל, ברק וציפי מביבי, ליברמן מהערבים, ש"ס מהחילונים. לאף אחד מהם אין חזון חיובי של חיים אפשריים בארץ הזו.
לתנועה הירוקה – מימד יש. קראו אותו כאן. אם הוא קרוב ללבכם, אם הוא נראה לכם נכון, אם הוא נראה לכם קרוב לחזון שלכם – הצביעו עבורו. אין לכם שליטה על מה שיצביעו אנשים אחרים, אתם לא יכולים לבנות קואליציות, אתם יכולים (או שתוותרו) לתת את קולכם לחזון שלכם, לחזון שלנו – לחזון שהוא גם שלי.

ועוד מילה אישית: כיהודי חילוני יש לי שני ימי חג שעם השנים הפכו עבורי למשמעותיים ביותר. האחד הוא יום העצמאות שעבורי הוא יום חג לאומי. ביום זה אני זוכר את כל אותם דורות של יהודים שחיו תחת שלטון זר, גורשו, נעשקו, הוכרחו להמיר את דתם, נרצחו. את כל אותם אלה שהקריבו את חייהם ואת נפשם כדי לבנות ליהודים ארץ שבה הם הריבון. ארץ שהיא ביתם. ביום הזה אני מודה להם על שאיפשרו לי לחיות בדור שיש לו ארץ משלו. היום השני הוא יום הבחירות (לצערי הוא חוזר בתדירות גבוהה מדי לאחרונה). יום זה הוא עבורי חג אוניברסאלי. ביום זה אני חושב על כל אותם לוחמי חירות ומתקנים חברתיים שהקדישו את חייהם להרחבת זכות הבחירה לכולם. אני חושב על כל אותם מקומות שעדיין אין לאנשים או לנשים זכות לבחור את נציגיהם, או שעושים את בחירתם פלסתר בבחירות מושחתות. אני חושב על אותם מקומות (לא רחוקים מאיתנו) שבהם עדיין סוגרים חילוקי דעות פוליטיים על ידי ירי ברגליים והשלכת אנשים מבניינים… ומרגיש בר מזל.
אז כל מי שחושב שדמוקרטיה זה גועל נפש, ומעניש אותה ולא הולך לקלפי, שיחשוב מה היו נותנים מיליוני אנשים בעשרות מדינות בעולם כדי ללכת ולהשתתף בבחירות חופשיות, ומה היה המחיר ששולם כדי שזה יהיה אפשרי בעולמנו, וירגיש את עצמו בר-מזל על כך שהוא חי במקום ובזמן שבהם מתאפשר לו לעשות אפילו את הדבר הקטן והלא משמעותי הזה… וילך להצביע. ורצוי שישים ה' בתיבה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יודן  On 11 בפברואר 2009 at 0:45

    אני מקווה שבפעם הבאה ההצעה ממרצ תהיה יותר טובה ממה שהיא היתה הפעם. אני גם מקווה שיהיה איחוד אמיתי של כוחות שיכולים ללכת ביחד להוביל אג'נדה משותפת של שינוי עמוק בארץ הזו.

  • יוסי  On 10 בפברואר 2009 at 22:52

    רציתם להכניס שני אנשים טובים לכנסת והוצאתם אחד ממרצ ואחד מחדש. אני מקווה שלא תחזרו על הטעות הזו בפעם הבאה. אני יודע שכוונותיכם היו טובות.

  • נעמה  On 10 בפברואר 2009 at 12:05

    התחברתי מאד להערה האישית שלך, על תחושותיך ביום העצמאות וביום הבחירות. בעיקר לגבי יום הבחירות, שמעוררות ברבים כל-כך מיאוס, כדאי וצריך אכן לזכור אילו מאבקים ניהלו – ועדיין מנהלים – בני אדם כדי לקבל את זכות הבחירה, ובאמצעותה את יכולת ההשפעה על חייהם. זכות שנראית לנו כל-כך מובנת מאליה.

  • טל גלילי  On 10 בפברואר 2009 at 8:19

    שלום יודן.
    רציתי לשבח אותך על הפוסט ועל העידוד.

    גם אני גיליתי את התנועה הירוקה מימד והתרשמתי עמוקות מהאנשים, החזון, האווירה (והמצע).

    ולכל המבקרים ברשומה – גם אני מצביע ה'.
    ומאחל לכם להצביע גם.

    (ואני מודע לטענות הנגד כמו שהם לא יעברו את אחוז החסימה, או שהם חד ממדיים – שתי הטענות, לדעתי, לא נכונות – ואני הולך להצביע במה שאני מאמין בו – תודה רבה!)

    יום דמוקרטיה שמח 🙂

  • תא  On 10 בפברואר 2009 at 7:39

    ההתייחסות של הירוקה-מימד לנושא החינוך היא מה ששכנע אותי להצביע ירוקה-מימד.

כתיבת תגובה

