מי שרף את הכרמל?

על פי: who killed davey moore? של בוב דילן.

מי שרף את הכרמל? מדוע ולמה?

לא אני, אמר ראש הממשלה. שר האוצר לשעבר. ממציא תורת השמן והרזה, ומפריט של כל מה שזז. אני לא אחראי על שירותי הכבאות. ידי לא היו במעל הזה.

לא אני אמר שר הביטחון. בכלל לא ידעתי שאין מספיק חומרי כיבוי, אני אמנם אחראי על פיקוד העורף, אבל שירותי הכבאות שייכים למשרד הפנים.

לא אני אמר שר הפנים. התרעתי בפני ראש הממשלה, אבל אני צריך לדאוג לבחורי הישיבות, אני לא יכול להתפטר בגלל עניין פעוט כמו שירותי כיבוי והצלה.  וחוץ מזה האוצר לא אישר לי תקציבים.

לא אני אמר שר האוצר. אנחנו היינו מוכנים לתת תקציבים, אבל רק תמורת רפורמה מקיפה בשירותי הכיבוי – והרפורמה תלויה בשינוי החוק, והחוק תקוע בכנסת כבר שתים עשרה שנה.

לא אנחנו, אמרו חברי ועדת הפנים של הכנסת. היו חילוקי דעות בועדה. היה לנו המון דברים אחרים להתעסק בהם – וחוץ מזה כל שנתיים יש בחירות.

לא אנחנו אמרו מכבי האש – אין לנו כבאיות, אין לנו קשר, אין מספיק חומרי כיבוי, אין מטוסים, בקושי משלמים לנו כסף – אין לנו מספיק כוח אדם.

לא אנחנו אמרו בקק"ל – מכבי האש בכלל לא יודעים לכבות שריפות יער. וחוץ מזה הירוקים מתנגדים לפריצת דרכים בתוך היערות כי זה פוגע בטבע – אז אין גישה למוקדי האש.

לא אנחנו אמרו בחברה להגנת הטבע – בכלל זה טוב שהאורנים נשרפו – כי הם לא מקומיים ומגדילים את הסיכון לשריפות גדולות. צריך לתת לחורש הטבעי לגדול.

לא אנחנו אמרו תושבי הישובים בכרמל. אנחנו אוהבים לגור בתוך היער. אנחנו לא רוצים אזורי חיץ סביב הישובים שימנעו מהשריפות להתפשט אל תוכם – וחוץ מזה מי יתחזק את אזורי החיץ האלה? ומה יהיה בהם?

לא אנחנו אמרו היהודים – אנחנו נטענו את היערות האלה, שילמנו עבורם, סידרנו אותם כך שישראל תיראה קצת כמו שוויצריה – אפילו מנענו מהעדרים של הבדואים לדלל את הצמחיה. זה הערבים ששורפים את היערות.

לא אנחנו אמרו הדרוזים, תושבי הכרמל. מה השתגענו לשרוף לעצמנו את הבית?

לא אנחנו אמרו ראשי מערכת החינוך? האם אנחנו צריכים ללמד אנשים איך לחיות בארץ שיש בה חמסינים? ושיש ימים שבהם אסור להדליק אש במקומות מסויימים?

זה היינו כנראה אנחנו, אמרו שני נערים שעשנו נרגילה וזרקו את הגחלים שהציתו את האש.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • האזרח דרור  ביום 9 בדצמבר 2010 בשעה 12:20

    וגם – לא אני אמרו הנוסעים במכונית והמשתמשים בחשמל. אנחנו רק מייצרים גזי חממה, שחממו את האקלים, ייבשו את היער וגרמו לו להיות דליק.

כתיבת תגובה