אוסף קישורים לא קשורים

ג'פרי ווסט, פיסיקאי שחולל כבר מהפכה כאשר ניסה להסביר את העקרונות של הבילוגיה המערכתית באמצעות ניתוחים סטטיסטיים של מימדים פיזיקליים מנסה לעשות זאת עכשיו לערים. הוא מסביר איך הנתונים מראים שככל שערים גדולות יותר הן פרודוקטיביות יותר אך גם מסוכנות יותר. הממצאים אינם שונים במידה רבה מהממצאים של ניומן וקנוורת'י מלפני 10 שנים, אבל ניומן וקנוורת'י הראו שהצפיפות העירונית היא משמעותית לחיסכון באנרגיה ויעילות אקולוגית – ווסט ובטאנקור מתייחסים לגודל בלבד ללא בחינה של הצפיפות.

אתר חדש ומעניין שגיליתי המוסד לכלכלה חדשה – כלכלה שמניחה שבני אדם וכדור הארץ הם בעלי חשיבות.

סיאטל החליטה להשקיע מיליארדי דולרים באדמה במקום לוותר על אוטוסטרדה עירונית מיותרת. ראיון בעיתון Grist עם קארי מון שנאבקת כבר שנים בפרוייקט הזה, עם השוואות למה שעשתה סן פרנסיסקו בהריסת האוטוסטרדה שהפרידה בין העיר והחוף.

שיר הלל לתל אביב עיר העכשיו ב – City Journal מאת סול סטרן.

ראיון עם כריסטופר אלכסנדר בתרבות של שינוי, אתר שעוסק בשינוי התרבותי שאנחנו צריכים לעבור כדי להצליח להיגמל מתרבות הפחמן שלנו. כותב האתר ועורך הראיון, רוב הופקינס, עושה עכישו ניסיון לנסח את הכללים לשינוי התרבותי הזה כשפת דפוסים.

הפעימה השניה של הרפורמה בתח"צ יוצאת לדרך. סוף סוף משהו זה בתחבורה ציבורית במטרופולין. עוד משהו שכדאי לעשות כדי להפוך אותה ליותר כדאית ויותר שימושית – נסיעה חינם לנסיעות במרכז המטרופולין – זה יגרום להרבה אנשים לנסוע בתחבורה ציבורית בתוך תל אביב ולא להסתובב בנסיעות קצרות עם הרכב.

עוד ראיון בגריסט עם אשת השנה שלי כבר כמה שנים. האשה שהביאה את מהפכת התחבורה והשינוי בהתייחסות להולכי רגל בניו יורק – ג'אנט סאדיק קאהן. מי יהיה הראשון שיביא אותה לישראל? והאם לשינויים האלה יש השפעה על השינוי בטונים של חולדאי בזמן האחרון? אם זה ייתכן בניו יורק אז אולי גם בכתריאלבקה שלנו?

דרך ההפרטה של משרד האוצר הביאה לנו גם את הפרוייקט האבסורדי של הנתיב "המהיר" בכניסה לתל-אביב. מגרש חניה הזוי ועבודות מיותרות במקום שניתן היה להסתפק בנתיב פשוט שמשנה את הכיוון שלו מהבוקר לאחה"צ. תמר קינן מנכ"לית תחבורה היום ומחר קוטלת במעריב.

נולדתי וגדלתי ברחביה אז לא יכולתי שלא לכאוב את הדברים הכתובים במאמר הזה.

קראתי את המאמר הזה על שיקום מלמטה של דטרויט. נשמע נהדר. היום נסענו לראות, בלוק אחד מצד אחד משופץ בלב שממה אורבנית וריקנות. אם לא תחפש תחלוף על פני זה לפני שתספיק להבין שהגעת, וזאת אחרי נסיעה בבלוק אחר בלוק של מדבר עירוני – אני מסכים עם רוברטה גרץ שצריך פיתוח מלמטה – אבל זה לא יספיק להציל את דטרויט צריך חשיבה רדיקלית ופעולה נועזת כדי להציל את העיר הזו.

כולם רוצים סופרמרקט שכונתי קטן כמו Trader Joe's שמוכר אוכל אורגני, טעים ומוכן במחירים סבירים – אבל האם הם מוכנים לשלם את מחיר הצפיפות הנדרשת כדי שיהיו מספיק לקוחות?

שנה אזרחית טובה ופוריה.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • לרמן  On 31 בדצמבר 2010 at 22:20

    יודן, תודה. אני יודע שאת ה-Alaskan Viaduct בסיאטל רוצים להחליף גם בגלל שהיא נפגעה ברעידה. חשבתי שאחרי 1989 הפסיקו לנסוע על האמברקדרו עד שהוא הוסר.

  • לרמן  On 31 בדצמבר 2010 at 14:04

    כשבוצת = כשקבוצת
    החפיר המופרכת = החפירה המופרכת

    • yodanr  On 31 בדצמבר 2010 at 20:09

      זה לא מדויק לרמן. האמברקדרו ניזוק ברעידת האדמה אבל לא נפל, ההחלטה להוריד אותו באה כמה שנים אחרי כן, זה כמובן עזר שהוא לא הוביל לשום מקום, משום את המשכו עצרו האזרחים בסן פרנסיסקו במרד האוטוסטרדות הגדול של סוף שנות ה – 60. הזרוע העירונית האחרת של האוטוסטרדה שהפכה בסופו של דבר לבולברד אוקטביה גם היא ניזוקה ברעידת האדמה, אבל הקרב הפוליטי על החלפתה בשדרה עירונית היה קשה הרבה יותר ולקח 10 שנים.

  • לרמן  On 31 בדצמבר 2010 at 13:51

    שנה אזרחית טובה, יודן!
    המזל של סן פרנסיסקו, אם אפשר לקרוא לזה כך, היה שאוטוסטרדה של האמברקדרו נפלה מרעידת אדמה ולא מהחלטה פוליטית, ואז גילו שאפשר לחיות טוב יותר בלעדיה. בסיאטל, למרות רעידת האדמה ב-2006, האוטודטרדה עדיין עומדת. הרבה יותר קשה להפיל את זה בהחלטה פוליטית (במיוחד כשבוצת הכוח בסיאטל רוצה את החפיר המופרכת הזו).

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: