שוב הצטברו הרבה נושאים

הצטברו לי בסימניות המון דברים חדשים שראיתי ושרציתי להגיב או לידע עליהם:

דטרויט מתכננת לבנות קו רכבת קלה בוודוורד אבניו – רחובה הראשי. ישנו דיון האם על הרכבת הקלה לנוע במרכז או בצדדים ליד המדרכות. הנה סרטון נחמד שקורא לאנשים לבוא ולהצביע ומסביר את היתרונות של תנועת רכבת קלה במרכז בעיקר. כמה זה היה נחמד אם מישהו היה מסביר כך את בעיות התחבורה של מטרופולין תל אביב לתושביה, וקורא להם להשתתף בקבלת ההחלטות. בזמנו היה דיון בנ.ת.ע על מיקום הרכבת הקלה בשדרות ירושלים ביפו. הצלחתי לשכנע לעשות משאל בקרב המשתתפים בישיבה על החלופות – והחלופה שהמלצנו עליה של  תנועה הרכבת הקלה במרכז משני צידי השדרה (התכנון המקורי היה לתנועה של הרכבת הקלה באחד משני המסלולים מהצד המזרחי של השדרה), קיבלה יותר קולות. אבל כמה זה היה קשה לשכנע לעשות את זה.

אליאב כותב מילים כדורבנות כאן, על חוסר ההבנה של נתניהו בענייני תכנון – וההחלטות ההרסניות שמגיעות בעקבותיה.

רשומון בדיון על יוקר הדיור. שימו לב איך כל אחד מהדוברים מדבר מתוך האינטרס שלו. סמנכ"ל השיווק רוצה מחיר נמוך לקרקע כדי שחברות הבניה יוכלו למקסם את הרווחים שלהם. היועץ המשפטי של המנהל מדבר על התחדשות עירונית, אבל בלי להבין שכדי לעשות אותה יש להשקיע השקעות ממשלתיות משמעותיות (כנגד מחיר הקרקע המאמיר) בשיפור התשתיות והסרת המחסומים להתחדשות הזו – כי עובדה שדרך השוק הפרטי זה לא עבד בשלוש עשרה השנים האחרונות. ראש עיריית באר שבע מדבר על כך שעל ראשי הערים להיות מסוגלים לקבוע את תמהיל הדיור – כלומר להגביל את האפשרות של זוגות צעירים לקנות (עוד מעט תראו למה), ולהטות את ההיצע לכיוון של משפחות אמידות יחסית. לכן ההתעקשות על צמודי קרקע (המסובסדים בדרך כלל בעלויות הפיתוח שלהם על ידי הבניה הרוויה). מנכ"ל חברת הבניה מדבר על כך שהעלייה במחירים איננה נובעת מעליית מחיר הקרקע (כולל הפיתוח), אלא בעליית מחיר הבניה – הפתרון ייבוא עובדים זולים (למה לא התייעלות?). ויועץ שר השיכון והבינוי מדבר על כך שדירות לזוגות צעירים (בעיקר אם הם חרדים) הם עלות נטו לעיריות (עכשיו אפשר להבין יותר ברור את דנילביץ') כי הארנונה שהם משלמים נמוכה בהרבה מהעלויות שלהם בשירותים שזוגות כאלה צורכים. הפיתרון בגדלת ההיצע – בלי ספק נכון, אבל הבעיה היא שההיצע מוגבל משום שהמשאב של קרקע באזורי הביקוש מוגבל, והמגבלות התכנוניות הופכות אותו למוגבל עוד יותר.

תכנית מרכז העיר של בולטימור מתמקדת ביצירת מקומות להולכי רגל בהשראה ושיתוף של PPS.

בחינה באמצעות הדמיה תלת מימדית של ההבדלים בנגישות לתחבורה ציבורית בפורטלנד, אורגון.

אומן אוסטרלי לקח לעצמו משימה לצייר את כל הבניינים בניו-יורק. הנה פרוייקט יפה לתל-אביב – לפחות לעיר הלבנה.

בום של מערכות BRT באמריקה הלטינית ובכל העולם.

זה הרבה יותר קל לתכנן פארקים מאשר לתחזק אותם לאורך זמן – החלטות קשות בסיאטל שאיננה מסוגלת לממן את התחזוקה והתפעול של כל השטחים הפתוחים שיצרה בשנים האחרונות.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נחום כהן  On 16 במרץ 2011 at 21:53

    קשה להגיב מרוב דברים טובים הפעם. תודה על הבלוג היותר קיצוני של אליאב, איני מצליח להזכר אם פגשתי בו. דורבנות זו המילה הנחוצה לנו בהחלט, והפעם זה מקצועי למדי. גם המגיבים.
    בקשר לרכבת קלה = אין לי סרטון תל אביבי, רק האוטובוסים נוסעים ריקים, קוי השרות עושים עבודה טובה, ויש כבר איזה חמישה קוים של אוטובוסים קטנים (הדו פירקיים עדין חוסמים את אלנבי, את הצמתים, וכד' ). אני לא רואה תקוה לרכבת קלה, רק בעזרת ביבי, המגה מתכנן החדש שקם לנו, אולי נשיא כבוד לעמותת מרחב?

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: