מפת התלות בתחבורה הציבורית

Need index for GD and TA

אפרופו התכנית המצויינת של מיקי חיימוביץ' על מצב התחבורה הציבורית בארץ. זוהי המפה של התלות בתחבורה הציבורית במטרופולין ובעיר תל אביב. חישוב התלות מבוסס על מספר המבוגרים ללא מכונית, בני הנוער, קשישים, אנשים עם מגבלות תנועה, בלתי מועסקים וסטודנטים. שימו לב לכך שגם מקומות רבים שנחשבים מעוזים של המעמד הבינוני כמו מודיעין ושוהם הם עם רמת תלות גבוהה בתחבורה ציבורית. שלא לדבר על אשדוד חלקים מראשון לציון ומרחובות והערים הערביות שבמרחב המטרופוליני.

יש בהחלט חפיפה רבה עם מעמד סוציו-אקונומי נמוך, אך אין זהות גמורה, ואי השוויון בתלות בתחבורה ציבורית אף קשה יותר מאשר אי השוויון החברתי.

את הדו"ח המלא של המחקר ניתן למצוא כאן.

המחקר נערך על ידי יצחק בננסון מאוניברסיטת תל-אביב, קרל מרטנס מהטכניון, ערן בן אליה, נטלי מדניק ואני מאוניברסיטת בן גוריון. המפה הופקה על ידי נטלי מדניק כחלק ממחקרה לתואר שני.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • yodanr  On 9 בדצמבר 2015 at 23:18

    כן הוא מתייחס לזה. למרבה הצער בגלל בעיות טכניות רק לנגישות מתל אביב לכל המטרופולין. אבל בעיקרון אפשר לעשות את הניתוח לכל המטרופולין.

  • Yogev Sharvit  On 9 בדצמבר 2015 at 22:10

    ומה לגבי נגישות לתחבורה ציבורית? האם הדוח מתייחס לזה (בודק את החפיפה בין התלות לנגישות?

    • yodanr  On 22 במרץ 2016 at 1:58

      רק לתל אביב. בגלל בעיות טכניות אין לנו את הבדיקה הזו לכל המטרופולין.

      • Yogev Sharvit  On 22 במרץ 2016 at 9:24

        היות ות"א "מעסיקה" הרבה מאד תושבים שאינם מת"א, הבדיקה הזאת צריכה להיות הרבה יותר מקיפה. ת"א "זה נחמד", אבל דווקא המטרופולין פה הוא העיקר
        מהן בדיוק הבעיות הטכניות?

      • yodanr  On 26 במרץ 2016 at 22:14

        אני מסכים. אבל החישובים האלה ברמת כל המטרופולין דורשים משאבי מחשוב גדולים מאוד שלא היינו יכולים להשיג בתנאים של המחקר.

      • Yogev Sharvit  On 27 במרץ 2016 at 10:08

        האם לא ניתן למצוא דרך להיעזר בחברות מסחריות כמו MOOVIT לטובת הערכה שכזאת? גם להם יש אינטרס לשפר את היכולת והשירותים שהם נותנים, במיוחד אם יהיו להם את הכלים להמליץ על קווים חדשים לחברות האוטובוסים הקיימות – זה משהו שהם גם יוכלו לעשות לו הרחבה כי על פניו נראה שמדובר על מודל שהוא Scaleable

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: