סיכום יום העיון על פיתוח עירוני סביב תחנות רכבת

יום העיון הזה התקיים ב- 9 למרץ 2010 במוסד שמואל נאמן בטכניון. הכנס אורגן על ידי פרופ' דני גת ושלמה מיטל מהטכניון ועל ידי. ההרצאה המרכזית בכנס ניתנה על ידי פיטר כץ. פיטר היה המנכ"ל הראשון של התנועה לעירוניות חדשה, וכתב את אחד הספרים הראשונים עליה.

עכשיו התפרסמה חוברת הסיכום של ההרצאות ניתן להוריד אותה באתר מוסד נאמן כאן.

תקציר החוברת מתוך האתר של מוסד נאמן:

המאמר הפותח נלקח מהיומון הכלכלי דה מרקר, נכתב ע"י אבי בר אלי, ומראה כיצד התנועה בכבישי הגישה לתל אביב מאטה ונסתמת, עד מהירות ממוצעת בעוד 4 שנים של כ-7 ק"מ לשעה.   המאמר מראה מדוע נחוצה גישה חדשנית לתחבורה שאינה מבוססת על מכוניות פרטיות.

פרופ' יהודה חיות (מוסד נאמן, לשעבר נשיא אונ' חיפה) דן בפיתוח תשתית הרכבת בישראל, בהקשר של התכנית האסטרטגית לפיתוח תשתית.

פרופ' פיטר כ"ץ,   שנשא את ההרצאה המרכזית בכנס, סקר את הניסיון של ארה"ב בפיתוח אורבני סביב הרכבת, והביא דוגמאות מעשיות רבות, אשר בחלקן הוא השתתף בעצמו כמוביל וכמתכנן.

ד"ר יודן רופא דן בעקרונות הבסיסיים של TOD , בהקשר הישראלי.

פרופ' דניאל גת הרחיב, ובחן את תוואי הרכבת אשקלון-באר שבע.   הוא פירט כוונים חדשניים בפיתוח אורבני סביב תחנות רכבת בערים וישובים בקו זה, בהם תחנות הרכבת ממוקמות במרכז העיר במקום בפריפריה.

פרופ' שלמה מי-טל בחן את הרעיון של TOD בהקשר של רעיונות חדשניים הממונעים על ידי צורך חברתי אמיתי. הוא הראה כיצד TOD   קורא תיגר על הנחות היסוד של תכנון אורבני, כפי שהוגה הדעות בניהול, פטר דרוקר המליץ.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

כתיבת תגובה